Joga dla zdrowia – 5 przewlekłych chorób, przy których powinieneś praktykować jogę

Joga to fantastyczna starożytna praktyka, której uzdrawiająca moc jest niezaprzeczalna. Jest to również świetny sposób na życie, dzięki któremu możesz poczuć się nie tylko szczęśliwszy, ale nawet przezwyciężyć niektóre choroby przewlekłe. Powoli joga staje się tak popularna, że ​​niektórzy lekarze zalecają ją jako formę leczenia wielu chorób przewlekłych. Poznaj 5 chorób, które można leczyć lub przynajmniej kontrolować w pewnym stopniu za pomocą jogi.

Joga a zdrowie – choroby serca

Choroby serca są jednym z największych zagrożeń we współczesnym świecie. Często powodowane są przez stres, złe nawyki żywienie, niezdrowy styl życia i brak odpoczynku. Badania przeprowadzone przez Harvard wykazały, że joga może pomóc w niwelowaniu ryzyka chorób serca.

Kluczem jest połączenie powolnych asan, świadomego oddychania i ćwiczeń relaksacyjnych. Pomaga to ukoić nerwy, obniżyć ciśnienie krwi i poziom stresu. W rezultacie Twoje serce uspokaja się, a cały organizm zaczyna lepiej pracować.

Joga dla zdrowia i lepszego snu – zaburzenia snu

Joga jest również potężnym narzędziem w walce z przewlekłymi problemami związanymi ze snem. Jeśli zmagasz się z bezsennością, powinieneś zdecydować się na praktykowanie jogi i zobaczyć, w jaki sposób może pomóc Ci znowu łatwo i szybko zasnąć wieczorem. Badania wykazały, że leczenie chronicznej bezsenności za pomocą jogi faktycznie działa.

Prawda jest taka, że ​​wszystkie rodzaje aktywności fizycznej mogą pomóc ludziom lepiej spać. Jednakże, joga ma dodatkową zaletę – zwiększa poziom świadomości. Im bardziej jesteś w stanie ustawić się w teraźniejszości – nie myśląc o przyszłości lub przeszłości – tym łatwiej możesz zasnąć. Joga daje siłę, uspokaja i nakierowuje na życie tu i teraz.

Joga dla zdrowia psychicznego – niepokój i stany nerwowe

Lęk jest ściśle związany ze stresem, dlatego może zostać złagodzony za pomocą jogi. Zarówno lęk, jak i stres negatywnie wpływają na przywspółczulny układ nerwowy. Praktykowanie jogi sprawia, że aktywność układu nerwowego się równoważy, przez co czujesz się lepiej, spokojniej oraz jesteś bardziej odporny na stres, dzięki czemu poziom niepokoju i lęku spada.

Ponadto, drugim ważnym elementem jest zdolność jogi do zwiększenia koncentracji. Kiedy jesteś niespokojny, często tracisz zdolność do bycia świadomym i zaczynasz martwić się i bać się abstrakcyjnych rzeczy. Joga daje Ci narzędzia pozwalające zachować większą świadomość ciała i uspokoić umysł, dzięki prawidłowemu oddychaniu. Możesz skupić się na teraźniejszości i nie martwić się o przyszłe wydarzenia, które jeszcze się nie wydarzyły.

Joga – korzyści łagodzące stany zapalne

Przewlekłe stany zapalne powodują ciągły ból, dyskomfort przy ruchu oraz nieraz opuchnięcie. Na szczęście skutecznie możesz je zmniejszyć ćwicząc jogę! Systematyczne praktykowanie jogi pomaga osobom cierpiącym na zapalenie stawów na łatwiejsze i mniej bolesne wykonywanie codziennych aktywności jak np. wchodzenie po schodach czy zmywanie naczyń.

Nie musisz nawet stać się fanatykiem jogi, aby czerpać przyjemność z tych korzyści. Badania wykazały, że wykonywanie jogi dwa razy w tygodniu wystarczy, aby zmniejszyć stan zapalny w organizmie.

Joga a zdrowie i ruch – artretyzm

Co więcej, praktyka jogi stwarza wyjątkową możliwość subtelnej pracy z ciałem – w zgodzie z jego możliwościami i potrzebami, dlatego zalecana jest dla osób borykających się z problemem artretyzmu. Wykonując regularnie i uważnie odpowiednie asany, można bezpiecznie poszerzać granice własnej elastyczności, usprawniając pracę wszystkich mięśni i ścięgien.

Ponadto osoby cierpiące na zapalenie stawów i artretyzm docenią pozytywny wpływ jogi na nastrój. Joga może zmniejszyć stres i depresję, która często występuje wśród osób z przewlekłą chorobą.

W ASY Studio Jogi i Masażu w Warszawie prowadzimy zajęcia jogi dla małych grup, aby każdej osobie zagwarantować indywidualne podejście i odpowiednio do jej możliwości i predyspozycji dopasować ćwiczenia.

Zapisz się na nasze zajęcia jogi w poniedziałki i piątki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *