Wiosenna hatha joga dla początkujących i asany regeneracyjne

Wiosna to czas, w którym przyroda powoli budzi się do życia. Dla wielu z nas jest to okres, który może być sporym wyzwaniem. Pomimo pięknie kwitnących drzew i dłuższych dni często czujemy się ospali i pozbawieni energii. W miarę zmiany pór roku nasze ciała również się zmieniają się, dlatego ważne jest, abyśmy nie utknęli w zastoju. Musimy zadbać o równowagę w swoim organizmie, aby móc rozwijać się wraz z porami roku. Wiosna to czas na odrodzenie, wyrzucenie z życia złych nawyków i zaczęcie od nowa. Dowiedz się, jak hatha joga dla początkujących może Ci pomóc w zyskaniu energii oraz poznaj asany regeneracyjne!

Tradycyjna medycyna chińska a hatha joga

W tradycyjnej medycynie chińskiej każda pora roku odpowiada różnym organom w naszym ciele i meridianom (kanałom energetycznym), przez które przepływa Qi. Wiosna to okres połączony z naszą wątrobą i woreczkiem żółciowym.

Wątroba jest główną “oczyszczalnią naszego organizmu”, głównym organem do detoksykacji. Wszelkie odpady, których wątroba nie może użyć, są przekształcane i wydalane z żółcią (wytwarzaną przez wątrobę i przechowywaną przez woreczek żółciowy). W tradycyjnej medycynie chińskiej wątrobę uważano za źródło i centrum życia. Jest to największy gruczoł w ciele, który przechowuje witaminy A, D, K i B12, minerały i glikogen, które są przekształcane w glukozę, która odpowiada za poziom energii. Utrzymanie zdrowej i silnej wątroby jest bardzo ważne dla ogólnego stanu zdrowia, długowieczności, sprawności i… energii do działania podczas przesilenia wiosennego! Wątroba jest również odpowiedzialna za ogólny metabolizm organizmu, kontroluje siłę mięśni i koordynację, wpływa na jasność myślenia, energię seksualną i witalność

Wiosenne oczyszczanie z hatha joga

Jak zregenerować się na wiosnę? Najważniejszą rzeczą jest zrównoważenie działania układu trawiennego, który wspomaga organizm w oczyszczaniu i zwiększeniu energii. Niektóre pozycje hatha jogi są wyjątkowo stymulujące i pobudzające. Prosta joga dla początkujących tak samo jak ta bardziej zaawansowana pomaga w procesie detoksykacji organizmu i podniesieniu poziomu energii życiowej.

Hatha joga i asany regeneracyjne

Rozpocznij ćwiczenie w pozycji siadu skrzyżnego i wsłuchaj się w naturalny przepływ swojego oddechu. Poświęć trochę czasu na skupienie się na swoim wnętrzu.

Kiedy już uspokoisz się i wyrównasz swój oddech, zwróć uwagę na “przestrzenie” między wdechami i wydechami. Kontynuując medytację, możesz na kilka sekund wstrzymać oddech pomiędzy każdym wdechem i każdym wydechem. To wspaniały sposób na rozszerzenie wewnętrznych przestrzeni w dolnej części brzucha, klatce piersiowej czy w plecach.

  • Ardha Matsyendrasana

Usiądź w siadzie skrzyżnym. Pamiętaj o wydłużonym kręgosłupie. Podczas wydechu zacznij skręcać tułów w prawo, patrząc przez prawe ramię. Prawa ręka niech Ci posłuży jak podpora, lewą połóż na prawym kolanie.

Korzyści: otwieranie klatki piersiowej, poprawa elastyczności ciała i trawienia.

  • Parivrtta Ardha Chandrasana

Zacznij od pozycji góry, a następnie przejdź do rozkroku.  Na wydechu obróć prawą stopę na zewnątrz, a lewą skieruj nieco do wewnątrz. Następnie na kolejnym wdechu obróć tułów w kierunku prawej stopy, a lewą rękę unieś do góry. Na wydechu połóż lewą dłoń na podłodze (możesz użyć klocka do jogi). Prawą dłoń umieść na kości krzyżowej, a następnie unieś do góry lewą nogę (powinna być równoległa do podłogi).

Korzyści: pozycja ta buduje siłę i rozciąga mięśnie oraz wpływa na oczyszczania narządów trawiennych.

Hatha joga Warszawa ASY Studio na wiosnę

Systematyczna praktyka hatha jogi pozwoli Ci poczuć się lżej i swobodniej, a także pomoże Ci zyskać nową energię na wiosnę! Najlepiej jest ćwiczyć jogę rano – pomaga to pobudzić cyrkulację płynów w organizmie i wzmacnia odporność. Wiosna to najlepsza pora roku na oczyszczenie! Na naszych zajęciach hatha jogi w ASY Studio nauczysz się budować wewnętrzną siłą potrzebną nie tylko na tę porę roku;)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *